Jak by měly vypadat produktové fotografie

Každý podnikatel ví, že je potřeba propagovat nejen firmu jako celek, ale také jednotlivé výrobky. Ty tak můžeme vidět nejen v letácích, ale i na webových stránkách či v televizi. Aby zde však mohly být ukazovány, je potřeba je nejprve vyfotografovat. A to není ani zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. Produktové fotografie totiž musí splňovat určitá pravidla, aby byl jejich účel kompletně splněn. Ta se týkají nejen výrobku samotného, ale i kompozice, světla a mnoha dalších věcí. I to je důvod, proč jsou k tomuto účelu najímáni profesionální fotografové se zkušeností v oboru.

produktová fotografie boty

V první řadě je potřeba produkt vyfotit tak, aby vypadal co nejlépe, a zároveň se zdůraznily jeho přednosti, zatímco se zakryjí nedostatky či méně lichotivé části. Proto jsou například televize foceny zepředu, zatímco počítače z boku. Pokud jde o světlo, to by mělo být přiměřené. Objekt musí být samozřejmě jasně vidět, avšak zároveň se nikde nesmí příliš lesknout, neboť to by jednak odvádělo pozornost od produktu jako celku, a také znemožňovalo jeho část vidět. To je důležité zejména u věcí s lesklým povrchem, kde je potřeba tento lesk zdůraznit, avšak nikoliv tak, aby nějakým způsobem obstruoval výhled.

reklamní fotografie vína

V případě, že jde o kompozitní fotografii, tedy se tam nachází více prvků, je potřeba naaranžovat vše tak, aby předmět, který má být propagován, byl zdaleka nejvýraznější. To samozřejmě mnohdy neznamená, že by měl být v samém centru obrazu. Celá kompozice musí působit především přirozeně, a odvádět pozornost k danému zboží, aniž by si toho člověk všiml.

Samozřejmě, někdy chceme zveřejnit jen fotku našeho produktu v letáku. V takovém případě je nutné zvolit takovou barvu stránek, aby se na ní vyjímal a zároveň se tyto barvy mezi sebou „nepraly“. To není zrovna snadné, když musíme na jednu stránku dát mnoho druhů zboží, avšak věřte, že to povede k úspěchu. A to je důvod, proč to vše děláme.